Progéniture délétère
Créature : élémental
La Progéniture délétère arrive en jeu avec quatre marqueurs -1/-1 sur elle.
Flétrissure (Cette source inflige des blessures aux créatures sous la forme de marqueurs -1/-1.)
À chaque fois que vous jouez un sort noir, retirez un marqueur -1/-1 de la Progéniture délétère.
À chaque fois que vous jouez un sort vert, retirez un marqueur -1/-1 de la Progéniture délétère.
Flétrissure (Cette source inflige des blessures aux créatures sous la forme de marqueurs -1/-1.)
À chaque fois que vous jouez un sort noir, retirez un marqueur -1/-1 de la Progéniture délétère.
À chaque fois que vous jouez un sort vert, retirez un marqueur -1/-1 de la Progéniture délétère.
6/6
standard
future
historic
gladiator
pioneer
explorer
modern
legacy
pauper
vintage
penny
commander
brawl
alchemy
paupercommander
duel
oldschool
premodern
Rulings
If there are no -1/-1 counters on it when the triggered ability resolves, the ability does nothing. There is no penalty for not being able to remove a counter.
If you cast a spell that’s both of the listed colors, both abilities will trigger. You’ll remove a total of two -1/-1 counters from the Hatchling.
If you cast a spell that’s both of the listed colors, both abilities will trigger. You’ll remove a total of two -1/-1 counters from the Hatchling.
Rulings
If there are no -1/-1 counters on it when the triggered ability resolves, the ability does nothing. There is no penalty for not being able to remove a counter.
If you cast a spell that’s both of the listed colors, both abilities will trigger. You’ll remove a total of two -1/-1 counters from the Hatchling.
If you cast a spell that’s both of the listed colors, both abilities will trigger. You’ll remove a total of two -1/-1 counters from the Hatchling.
Your collection? Your decks?
Want to manage your collection and/or create decks?