Vorinclex // La Grande Évolution
//
Créature légendaire — phyrexian et praetor // Enchantement — saga
Piétinement, portée
Quand Vorinclex arrive sur le champ de bataille, cherchez dans votre bibliothèque jusqu'à deux cartes de forêt, révélez-les, mettez-les dans votre main, puis mélangez.
: Exilez Vorinclex, puis renvoyez-le sur le champ de bataille transformé sous le contrôle de son propriétaire. N'activez que lorsque vous pourriez lancer un rituel. // (Au moment où cette saga arrive sur le champ de bataille et après votre étape de pioche, ajoutez un marqueur « sapience ».)
I — Meulez dix cartes. Mettez sur le champ de bataille jusqu'à deux cartes de créature parmi les cartes meulées.
II — Répartissez sept marqueurs +1/+1 entre n'importe quel nombre de créatures ciblées que vous contrôlez.
III — Jusqu'à la fin du tour, les créatures que vous contrôlez acquièrent « : Cette créature se bat contre une autre créature que vous ne contrôlez pas. » Exilez La Grande Évolution, puis renvoyez-la sur le champ de bataille (recto visible).
Quand Vorinclex arrive sur le champ de bataille, cherchez dans votre bibliothèque jusqu'à deux cartes de forêt, révélez-les, mettez-les dans votre main, puis mélangez.
: Exilez Vorinclex, puis renvoyez-le sur le champ de bataille transformé sous le contrôle de son propriétaire. N'activez que lorsque vous pourriez lancer un rituel. // (Au moment où cette saga arrive sur le champ de bataille et après votre étape de pioche, ajoutez un marqueur « sapience ».)
I — Meulez dix cartes. Mettez sur le champ de bataille jusqu'à deux cartes de créature parmi les cartes meulées.
II — Répartissez sept marqueurs +1/+1 entre n'importe quel nombre de créatures ciblées que vous contrôlez.
III — Jusqu'à la fin du tour, les créatures que vous contrôlez acquièrent « : Cette créature se bat contre une autre créature que vous ne contrôlez pas. » Exilez La Grande Évolution, puis renvoyez-la sur le champ de bataille (recto visible).
6/6
standard
future
historic
gladiator
pioneer
explorer
modern
legacy
pauper
vintage
penny
commander
brawl
alchemy
paupercommander
duel
oldschool
premodern
Rulings
The set of creatures that gain the activated fight ability is determined as the chapter III ability resolves. Creatures you begin to control later in the turn and noncreature permanents that become creatures later in the turn won’t gain that ability. Notably, Vorinclex won’t be back on the battlefield yet, so it won’t gain the ability either.
The Forest cards you find can be any land cards with the Forest land type, not just ones named Forest.
If some of the creatures are illegal targets as the chapter II ability tries to resolve, the original distribution of counters still applies and the counters that would have been put on the illegal targets are lost. They won’t be put instead on a legal target.
You choose how many targets the chapter II ability of The Grand Evolution has and how the counters are distributed as you put the ability onto the stack. Each target must receive at least one counter.
The Forest cards you find can be any land cards with the Forest land type, not just ones named Forest.
If some of the creatures are illegal targets as the chapter II ability tries to resolve, the original distribution of counters still applies and the counters that would have been put on the illegal targets are lost. They won’t be put instead on a legal target.
You choose how many targets the chapter II ability of The Grand Evolution has and how the counters are distributed as you put the ability onto the stack. Each target must receive at least one counter.
Rulings
The set of creatures that gain the activated fight ability is determined as the chapter III ability resolves. Creatures you begin to control later in the turn and noncreature permanents that become creatures later in the turn won’t gain that ability. Notably, Vorinclex won’t be back on the battlefield yet, so it won’t gain the ability either.
The Forest cards you find can be any land cards with the Forest land type, not just ones named Forest.
If some of the creatures are illegal targets as the chapter II ability tries to resolve, the original distribution of counters still applies and the counters that would have been put on the illegal targets are lost. They won’t be put instead on a legal target.
You choose how many targets the chapter II ability of The Grand Evolution has and how the counters are distributed as you put the ability onto the stack. Each target must receive at least one counter.
The Forest cards you find can be any land cards with the Forest land type, not just ones named Forest.
If some of the creatures are illegal targets as the chapter II ability tries to resolve, the original distribution of counters still applies and the counters that would have been put on the illegal targets are lost. They won’t be put instead on a legal target.
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