Cuirasse d'assaut

Artefact : équipement

La créature équipée gagne +2/+2, a la célérité, ne peut pas vous attaquer ou attaquer un planeswalker que vous contrôlez et ne peut pas être sacrifiée.
Au début de l'entretien de chaque adversaire, vous pouvez faire que ce joueur acquière le contrôle de la créature équipée jusqu'à la fin du tour. Si vous faites ainsi, dégagez-la.
Équipement
standard future historic gladiator pioneer explorer modern legacy pauper vintage penny commander brawl alchemy paupercommander duel oldschool premodern
Rulings

If an effect instructs you to sacrifice a creature, and you control any creatures other than the creature equipped with Assault Suit, you must sacrifice one of them. You can’t try to sacrifice the equipped creature, fail, and therefore ignore the effect.
The equipped creature can’t be sacrificed for any reason. If an effect instructs you to sacrifice it, you can’t and it remains on the battlefield. You also can’t sacrifice it to pay a cost that requires you to sacrifice a creature.
If an effect instructs you to sacrifice a creature, and you control any creatures other than the creature equipped with Assault Suit, you must sacrifice one of them. You can’t try to sacrifice the equipped creature, fail, and therefore ignore the effect.
The equipped creature can’t be sacrificed for any reason. If an effect instructs you to sacrifice it, you can’t and it remains on the battlefield. You also can’t sacrifice it to pay a cost that requires you to sacrifice a creature.
Votre collection ? vos decks ?
Envie de gérer votre collection et/ou créer des decks ?
Côte
0.89€

Réimpressions

Cartes liées

Liens
Les tags MCT

Synergie